Ευθύνες σε τοπικούς παράγοντες αποδίδει ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Κω Μ. Χατζημιχαήλ
Έντονη είναι η πρώτη αντίδραση για την απόφαση της Ryanair να επιλέξει το αεροδρόμιο των Χανίων ως βάση της, να επενδύσει 70 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν 500 θέσεις εργασίας. Η αντίδραση ήρθε από τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Κω κ. Μ. Χατζημιχαήλ, ο οποίος εξαπολύει μύδρους εναντίον όλων των τοπικών παραγόντων της Δωδεκανήσου, θεωρώντας ότι οι μεταξύ τους έριδες είναι η κύρια αιτία που χάθηκε μια τέτοια μεγάλη επένδυση.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ στην ανακοίνωσή του ο κ. Μ. Χατζημιχαήλ αναφέρει τα εξής:
«Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ»
ΘΛΙΨΗ, ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ
«Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ»
ΘΛΙΨΗ, ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ
Με αυτά τα συναισθήματα άκουσα πριν λίγες ώρες τον εκπρόσωπο των Ξενοδόχων από τα Χανιά, τον φίλο μου και συνάδελφο στο Δ.Σ. του Ξ.Ε.Ε. Νίκο Κόρακα, να μου περιγράφει πως επιτεύχθηκε για τα Χανιά η «ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ» σύμφωνα με τα Ελληνικά τουριστικά δεδομένα.
Μου περιέγραψε λοιπόν πως Δήμος Χανίων, Επιμελητήριο και Επαγγελματικοί φορείς, ενωμένοι και μονιασμένοι σαν μία γροθιά, πέτυχαν αυτό που ζητούσε εδώ και 4 (Τέσσερα) χρόνια η Ryanair από την Κω και εμείς σφυρίζαμε αδιάφοροι. Πέτυχαν να γίνουν τα Χανιά η πρώτη βάση της Ryanair στην Ελλάδα.
Τι σημαίνει αυτό; 1 αεροσκάφος μόνιμα στο αεροδρόμιο των Χανίων, 11 νέους προορισμούς για το 2013 που προστιθέμενοι στους 15 υπάρχοντες φθάνουν τους 26 συνολικά προορισμούς και 106 πτήσεις την εβδομάδα!!, 500.000 (ΜΙΣΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ) τουρίστες ετησίως και 500 νέες θέσεις εργασίας στα Χανιά. Επίσης η Ryanair θα επενδύσει 70.000.000 Ευρώ (ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ) για να επισκευαστεί το αεροδρόμιο των Χανίων. Και κάτι τελευταίο: τα Χανιά θα γίνουν το πρώτο αεροδρόμιο στην Ελλάδα που θα συνδέσει η Ryanair με άλλο Ελληνικό προορισμό, την Θεσσαλονίκη.
Τα Χανιά λοιπόν, ένας σαφώς μικρότερος τουριστικός προορισμός από την Κω, με 714.000 αφίξεις την σαιζόν που μας πέρασε, σε σχέση με τις 850.000 αφίξεις της Κω, ξαφνικά γίνονται με αυτή την συμφωνία, η ναυαρχίδα του Ελληνικού τουρισμού. Δυστυχώς δεσμεύτηκα να μην αποκαλύψω τις λεπτομέρειες του συμβολαίου αλλά μπορώ να πω ότι τα ποσά και οι όροι είναι εντελώς βατοί, άνετα εντός των οικονομικών δυνατοτήτων του νησιού μας, χωρίς καν τη βοήθεια του ΕΒΕΔ ή οποιουδήποτε άλλου και για την Κω θα ήταν παιχνιδάκι να υπογραφούν.
Να έρθουμε τώρα και στα δικά μας. Την ίδια περίοδο που τα Χανιά κατόρθωναν αυτή την απίστευτη συμφωνία μονιασμένοι και αποφασιστικοί, εμείς εδώ πράτταμε τα εξής: Απαξιώναμε με κάθε τρόπο την Ryanair, κατηγορούσαμε δημόσια τα στελέχη της για εκβιαστές, απατεώνες, αποικιοκράτες, μη σοβαρούς και αφερέγγυους.
Την ίδια στιγμή όποιος έλεγε οτιδήποτε καλό για την αναγκαιότητα τέτοιου είδους εταιριών για το νησί στοχοποιούταν ενορχηστρωμένα σαν δικηγόρος των εκβιαστών, σαν μιζαδόρος, σαν αντικαϊσερλικός, ότι εξυπηρετεί ξένα και ύποπτα συμφέροντα, σαν εχθρός του νησιού κλπ.
Την ίδια στιγμή η Δημοτική Αρχή όριζε 3 (τρείς !!!) επιτροπές από Αντιδημάρχους και Δημοτικούς συμβούλους για να ερευνήσουν λέει, αν η συμφέρει το νησί η συνεργασία με την Ryanair. Αν συμφέρει δηλαδή να έχεις κάθε χρόνο 100.000 τουρίστες παραπάνω στο νησί. Κάθε φορά που ερχόταν θετική εισήγηση οριζόταν και μια νέα επιτροπή, μήπως και η προηγούμενη έκανε λάθος.....!!!
Το ίδιο χρονικό διάστημα και ενώ οι τοπικοί τουριστικοί φορείς έχοντας έτοιμες προτάσεις με ιδιαίτερα ευνοϊκές συνθήκες, προσπαθούμε να αφυπνίσουμε τον Δήμο, η δημοτική αρχή αναθέτει στο ΕΒΕΔ να κάνει την διαπραγμάτευση για την Κω και μας σέρνει να προσυπογράψουμε την απόφαση. Η υπόθεση από εκεί και πέρα παίρνει τον δρόμο που όλοι ξέρουμε. Έφυγε όλο το καλοκαίρι χωρίς να γίνει τίποτα!
Όταν πια τον Σεπτέμβριο, από τα χείλη του ίδιου του Προέδρου του ΕΒΕΔ αλλά και από την εκπρόσωπο της Ryanair διαπιστώνουμε ότι η υπόθεση έχει τελματώσει, τρείς μεγάλοι τουριστικοί φορείς αποφασίζουν να βγουν μπροστά και να διεκδικήσουν για την Κω αυτά που έπρεπε να είχαν γίνει προ καιρού και δημιουργούμε την Σύμπραξη των επαγγελματικών φορέων. Η συνέχεια είναι γνωστή. Όποτε απλώναμε το χέρι για συνεργασία βρίσκαμε μπροστά μας ένα τοίχος. Όταν καταλάβαμε ότι έστω και την ύστατη στιγμή αποφάσισαν να ασχοληθούν με το θέμα, πιεσμένοι από την οργή του κόσμου, κάναμε πίσω. Τους αφήσαμε το πεδίο ελεύθερο για να διαπραγματευθούν όπως νομίζουν, τους είπαμε μάλιστα ότι μπορούν, προκειμένου να πετύχουν καλύτερη συμφωνία, να χρησιμοποιήσουν και τα χρήματα που ο Κωακός λαός είχε συγκεντρώσει μέσω της Σύμπραξης για αυτό τον σκοπό. Πάλι όμως συναντήσαμε αδιαλλαξία και καμία διάθεση για συνεργασία.
Το τραγικό!!! Βγήκαν με τυμπανοκρουσίες να ανακοινώσουν ότι τάχα πέτυχαν μείωση του ποσού κατά 35.000 Ευρώ. Παρέλειψαν όμως έντεχνα να μας πουν ότι υπόγραψαν για σχεδόν τις μισές πτήσεις από ότι είχαμε φέτος (από 28-32 πτήσεις φέτος θα γίνουν 17 ην νέα σαιζόν) και ότι το 2013 θα χαθούν πάνω από 200 πτήσεις σε σχέση με φέτος. Δηλαδή για 35.000 Ευρώ θα χάσει το νησί δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ. Παρέλειψαν επίσης χαρακτηριστικά να μας πουν ότι χάρη στις ολιγοήμερες διαπραγματεύσεις που έκανε η Σύμπραξη με την Ryanair, η εταιρεία δέχθηκε να διαγράψει το χρέος του 2012, περίπου 160.000 που ο Δήμος ήταν έτοιμος να πληρώσει.
Αυτή είναι η τραγική κατάληξη του σήριαλ Ryanair, μια Πύρρεια και εύθραυστη συμφωνία που μόνο ως πετυχημένη δεν μπορεί να κριθεί.
Αν από την αρχή αυτοί που χειρίζονται τις τύχες του τόπου είχαν κατανοήσει την δυναμική και τις προοπτικές που ανοίγονταν για το νησί μας από την συνεργασία με αυτή την εταιρεία, αν είχαμε δείξει ελάχιστη σοβαρότητα και επαγγελματισμό, τώρα όχι για κρίση δεν θα μιλούσαμε αλλά πραγματικά θα γινόμασταν εμείς, η ναυαρχίδα του Ελληνικού τουρισμού.
ΕΙΧΑΜΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ, ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΟΙ ΠΡΟΤΩΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΑΣΑΜΕ!!!
Κάποιοι πρέπει να ζητήσουν συγνώμη από τον λαό της Κω, κάποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν για το οικονομικοκοινωνικό έγκλημα, κάποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν για το πολιτικό έγκλημα, κάποιοι πρέπει να πάνε στα σπίτια τους.........
Μηνάς Ν. Χατζημιχαήλ»
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου