Oι «πληγές» του τουρισμού μας είναι πάντα οι ίδιες και γι' αυτό είναι αξιοπερίεργο που ακόμη
δεν έχει βρεθεί τρόπος...επούλωσης...
Tο τελευταίο διάστημα γίνεται μια πιο συστηματική
προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης του τουρισμού που δεν φαίνεται όμως να αποδίδει άμεσα
καρπούς, αφού οι τουρίστες, που έρχονται στη χώρα μας, έχουν να αντιμετωπίσουν τις
περιπέτειες της ελληνικής...«φιλοξενίας».
Πραγματική «γάγγραινα» για την τοπική αγορά και ιδιαίτερα για την αγορά της Mεσαιωνικής
Πόλης της Pόδου αποτελεί η «άγρα πελατών», η οποία, εκτός των άλλων, δύσκολα
πιστοποιείται.
Tην ώρα που καταβάλλονται συγκεκριμένα προσπάθειες για αναβάθμιση του τουριστικού μας
προϊόντος ορισμένοι «αετονύχηδες» συνεχίζουν να επιδίδονται σε «άγρα πελατών», υποβαθμίζοντας συνολικά την εικόνα
του νησιού.
Tο θέμα δεν είναι καινούριο και έχει απασχολήσει τις τοπικές αρχές επί σειράν ετών. O νόμος απαγορεύει ρητώς σε
ξενοδόχους, εστιάτορες και λοιπούς επαγγελματίες, να «ψαρεύουν» πελάτες, αλλά ποιος δίνει σημασία;
Eτσι, το πρώτο θέαμα που αντικρύζουν οι τουρίστες από την άφιξή τους στη Mεσαιωνική Πόλη και όχι μόνο, είναι
ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων δωματίων να τους προϋπαντούν και άλλους «κράχτες» να τους τραβούν από το χέρι για να
προτιμήσουν το δικό τους κατάστημα για το ποτό, το αναψυκτικό ή το φαγητό τους.
Αυτό που προκαλεί όμως αγανάκτηση είναι η αποκάλυψη του προέδρου του Σωματείου Καταστηματαρχών Μεσαιωνικής
Πόλης κ. Ανδρέα Παναγιωτόπουλου ότι από το φετινό καλοκαίρι ξεκίνησε τη λειτουργία της εντός των τειχών "ανώνυμη
εταιρεία" αλλοδαπών «κραχτών», που εργάζονται με ποσοστά σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος,
αναλαμβάνοντας μέχρι και το σερβίρισμα των φαγητών στους πελάτες που προσελκύουν!!!
Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό αν αναλογιστεί κανείς ότι σύμφωνα με την ίδια καταγγελία οι κράχτες της "εταιρείας"
λαμβάνουν ως αμοιβή το 30% της αξίας του λογαριασμού που θα κάνουν οι αλλοδαποί που προσελκύουν από τα
καταστήματα στα οποία τους οδηγούν!!
Τα κέρδη είναι πολλά, μαύρα και ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση πελατών τεράστιος με αποτέλεσμα η "εταιρεία
κραχτών" στην κυριολεξία να λυμαίνεται τη Μεσαιωνική Πόλη και να έχει γίνει άτυπος συνέταιρος σε πολλά καταστήματα
που αναγκάζονται εξαιτίας της κρίσης να συνεργάζονται μαζί της για να εξασφαλίσουν έσοδα.
Φυσικά το υψηλό κόστος του "κράχτη" μετακυλά στον ανυποψίαστο αλλοδαπό τουρίστα ο οποίος είτε πληρώνει
απίθανους λογαριασμούς είτε του προσφέρονται είδη χαμηλής ποιότητας.
Σημειώνεται ότι η «άγρα πελατών» αποτελεί πλέον πλημμέλημα, υπαγόμενο στην καθ΄ ύλην αρμοδιότητα των
Μονομελών Πλημμελειοδικείων. Έτσι, το αδίκημα διώκεται αυτεπαγγέλτως και οι ανακριτικοί υπάλληλοι ή τα αστυνομικά
όργανα υποχρεούνται πλέον, εφ΄ όσον ο δράστης καταλαμβάνεται επ΄ αυτοφώρω, να τον συλλάβουν και να τον
οδηγήσουν αμέσως στον αρμόδιο εισαγγελέα.
Ομοίως υποχρεούνται να προβούν και στην επ΄ αυτοφώρω σύλληψη του προσώπου (ιδιοκτήτη - εκμεταλλευόμενου την
τουριστική επιχείρηση) για λογαριασμό του οποίου ενεργεί ο δράστης, εφ΄ όσον βέβαια συντρέχουν οι προϋποθέσεις
του αυτόφωρου και γι΄ αυτόν.
Η «άγρα πελατών» στοιχειοθετείται με την παρότρυνση και παρενόχληση προσώπου ή ομάδας προσώπων για να δεχθεί ή
να αποκρούσει ταξιδιωτική ή μεταφορική υπηρεσία, υπηρεσίες εστίασης ή ψυχαγωγίας ή τουριστικού καταλύματος ή
προϊόντα εμπορικού καταστήματος. Το αδίκημα τελείται ανεξαρτήτως εάν ο δράστης ή το πρόσωπο κατ΄ εντολή του
οποίου αυτός ενεργεί διαθέτει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τουριστικής επιχείρησης.
Στους παραβάτες επιβάλλεται, ανεξάρτητα από τις ποινικές κυρώσεις, πρόστιμο από 586,94 έως 2.934,70 ευρώ με
απόφαση του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ.
Μετά δε τη σύσταση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού του ΕΟΤ, η κύρωση επιβάλλεται από τις κατά τόπο
αρμόδιες ΠΥΤ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου