«Η Ρόδος θα σωθεί γιατί είναι μοναδική στον κόσμο…»!

Η μεγάλη διαφήμιση της Ρόδου στο εξωτερικό ίσως δεν μπορείς να φανταστείς από πού μπορεί να γίνεται… Ίσως να μην είναι οι τουριστικές εκθέσεις, οι προσπάθειες των φορέων, τα τηλεοπτικά σποτ...
Μπορεί να είναι κι ένα μυθιστόρημα που το έχουν διαβάσει πολλά εκατομμύρια αναγνωστών, σ΄ όλο τον κόσμο! Μπορεί να είναι και το μυθιστόρημα του Παύλου Φρένση, που έγινε best seller, και στον ένα χρόνο και δύο μήνες από την κυκλοφορία του διαβάζεται απνευστί! Τηλεοράσεις, συνεντεύξεις, διεθνή δίκτυα με εκατομμύρια τηλεθεατές φιλοξένησαν αυτόν τον δισέγγονο του Πλαστήρα, που έχω απέναντί μου, μαζί με τη σύζυγο και το μωράκι τους, που «καταλαβαίνει τους καλούς» όπως μου λέει, για να μιλήσει και για τη Ρόδο, όπου ξανάσμιξαν οι ήρωες του βιβλίου. Η ασημένια γέφυρα, άλλωστε “The Silver Bridge”, όπως είναι ο τίτλος του, μπορεί να οδηγήσει όλους εκεί που θέλει η ψυχή… 

Μιλήστε μου για σας, την οικογένειά σας, τον προπάππου σας τον Πλαστήρα… 
Γεννήθηκα στην Αμερική, ο πατέρας μου μετανάστευσε εκεί το 1948, στα 18 του, από τη Νίσυρο. 
Προπάππους μου ήταν ο Πλαστήρας, πρωθυπουργός της Ελλάδας, πατέρας της γιαγιάς μου από την πλευρά της μητέρας μου. Η μητέρα μου γεννήθηκε στη Ρόδο, ήταν δασκάλα και ζωγράφος, την έχασα όταν ήμουν 10 μηνών. 
Δεν θέλω να μιλάω γι αυτό. Οι γονείς μου γνωρίστηκαν στη Ρόδο και πήγαν μετανάστες στην Αμερική. Είμαι το τέταρτο παιδί τους, το τελευταίο. Όταν πέθανε η μητέρα μου με φέρανε στη Ρόδο να με μεγαλώσουν οι γονείς της μητέρας μου. 
Στα τρία μου χρόνια γύρισα στη Βοστώνη, όπου ζούσε ο μπαμπάς και κάθε καλοκαίρι επέστρεφα στη Ρόδο, στους παππούδες, στις θείες μου και στον θείο μου. 

Ένας νέος που είχε δυνατούς δεσμούς με τη Ρόδο, ωστόσο ζούσε στο Λος ʼντζελες, είχε ξεχωρίσει εκεί και το βιβλίο του έγινε best seller! Γιατί γυρίσατε; 
Το ήθελα με την καρδιά μου να ζήσω στη Ρόδο που μου πρόσφερε τόσα πολλά. Με την παρουσία μου σαν άνθρωπος εδώ και σαν ψυχή ήθελα να της επιστρέψω κάτι. Κατά τύχη ήρθα ακριβώς με την έναρξη της κρίσης. Είμαι πάνω από ένα χρόνο εδώ. 

Δεν σας φόβισε αυτή η κρίση, δεν ήταν παράγοντας για να μην τ΄ αποφασίσετε σ΄ αυτή τη φάση; 
Είναι σαν να μπαίνεις στη θάλασσα το χειμώνα. Το παγωμένο νερό σχεδόν σε πονάει, έτσι το αισθάνεσαι όταν για πρώτη φορά κάνεις χειμερινό μπάνιο στη Ρόδο, αλλά είναι κάτι που σε κάνει πιο δυνατό, κι αν επιμείνεις στο τέλος γίνεται συνήθεια και μετά από ένα χειμώνα που κάνεις μπάνιο κάθε μέρα, αυτό που ένιωθες σαν εμπόδιο βγαίνει σε μια τεράστια επιτυχία. 

Το βιβλίο σας τι θέμα έχει; 
Το θέμα του είναι η αγάπη και η ελπίδα, που και τα δύο κερδίζουν τον φόβο. Επειδή όλα στη ζωή είναι μια απόφαση. 

Η απόφαση είναι η μισή λύση, όπως έλεγε ο Φρόυντ; 
Εγώ πιστεύω ότι η σκέψη είναι η απόφαση και η λύση μαζί. Χρειάζεται πράξη, όπως λένε «ο τολμών νικά». Αν έχεις πίστη και τολμάς να σκεφτείς, θα το καταφέρεις. 

Με τι ασχολείται ακριβώς; 
Με όνειρα. Μπορείς να φτάσεις στον ουρανό και τίποτα δεν θα σε εμποδίσει να πραγματοποιήσεις αυτό που ζητάει η ψυχή σου. Αν έχεις χάσει το αγαπημένο σου πρόσωπο και το θέλεις πολύ, μπορείς να περπατήσεις πάνω στην ασημένια γέφυρα που ρίχνει το φεγγάρι τις νύχτες μέσα στη θάλασσα και να το ξαναβρείς! 

Αν σε εμποδίσει, σημαίνει πως δεν το ήθελες πολύ; 
Σημαίνει ότι ή το θέλεις ή βρίσκεις δικαιολογίες. Οι δικοί μου ήρωες έχουν προβλήματα όπως όλοι. Ο άντρας είναι ένας Έλληνας, διάσημος ροκάς στο Λος ʼντζελες και η ηρωίδα είναι μια Αμερικανίδα, διάσημη ηθοποιός του Χόλυγουντ. Δεν έχουν γνωριστεί στη γη, αλλά έχουν βρεθεί στα όνειρά τους, κι αυτό το όνειρο τους φέρνει στη Ρόδο. 

Κι είμαστε στη μαγική στιγμή που αναφέρεστε στη Ρόδο και διαβάζουν γι αυτήν πολλά εκατομμύρια αναγνώστες του ηλεκτρονικού βιβλίου σας! 
Το μυθιστόρημά μου εκδόθηκε στο Λονδίνο και κυκλοφορεί σ΄ όλο τον κόσμο στ΄ αγγλικά. Τρία κεφάλαια είναι αφιερωμένα στη Ρόδο, ιδιαίτερα στη Φιλέρημο, στην Παλιά Πόλη και στο λιμανάκι του ʼντονι Κουίν. Ήθελα να μεταδώσω στους αναγνώστες μου τι αισθήματα, τι στιγμές και πώς η Ρόδος μ΄ έχει γεμίσει πνευματικά και πράγματι μ΄ έχει σώσει! 

Κι έχετε δώσει συνεντεύξεις σε μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα, κι έχουν ακούσει για τη Ρόδο μέσα από το βιβλίο σας εκατομμύρια τηλεθεατές! 
Μόνο μια εκπομπή που έκανα στην Αμερική, σ΄ έναν Έλληνα, μεταδόθηκε σε 15 χώρες, κι έχει πάνω από 30 εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο. Αμερική, Αγγλία, Νέα Ζηλανδία, πάρα πολλές. Είναι το τηλεοπτικό δίκτυο SKY. 

Tι βρήκαν οι Αμερικανοί στο βιβλίο σας και το έκαναν best seller; 
Ο εκδότης που το διάβασε και είναι 30 χρόνια εκδότης, είπε ότι το διάβασε με μια ανάσα. Έτσι διαβάζεται. Είναι η ιστορία η ίδια που με διάλεξε εμένα να την πω, ώστε μέσα σε μια εποχή που υπάρχει τόσο σκοτάδι, να λάμψει φως. 

Δίνει φως αυτό το βιβλίο; 
Ακριβώς! 

Τι σας ρωτούν για τη Ρόδο, κι εσείς τι τους λέτε; 
Με ρωτούν γιατί είχα τη Ρόδο μέσα μου…. Κι εγώ τους λέω, ήταν η μοίρα μου. 

Γι αυτό γυρίσατε; 
Ήθελα να κάνω απ΄ την αρχή μια καινούργια ζωή. Παντρεύτηκα τη γυναίκα των ονείρων μου και τώρα με τον γιό μας, το μικρό μας θαύμα, που είναι εννέα μηνών και το χαμόγελό του, περνάει με χαμόγελο η κρίση. Περιγράφω τη Ρόδο όπως είναι για μένα. Και τους λέω ότι για να καταλάβουν τι παράδεισος είναι πρέπει να ρθουν. Πολλοί, με τα λόγια που ακούσανε πήραν την απόφαση να ρθουν και μου γράφουν μετά ότι έζησαν αυτό που δεν προσπάθησα να εξηγήσω. 

Μια πρόταση τους έκανα και τους ζήτησα να το δοκιμάσουν από μόνοι τους. ʼφησα τη φαντασία τους να δουλέψει για το τι ευχαρίστηση, τι ζωντάνια και τι στιγμές μπορούν να έχουν εδώ. 

Γενικά οι Αμερικανοί ξέρουν τη Ρόδο, θέλουν να έρθουν διακοπές; 
Εννέα στους δέκα Αμερικανούς το όνειρό τους είναι το γαμήλιο ταξίδι τους και τα γεράματά τους, να τα κάνουν σε ένα ελληνικό νησί! 

Γιατί δεν το κάνουν τότε; 
Φοβούνται! Οι ειδήσεις, η επικαιρότητα φοβίζουν τον μέσο Αμερικανό. 
Εσείς όμως ζείτε το όνειρό σας εδώ! 
Σίγουρο το ζω, αλλά εμένα αυτό ήταν η μοίρα μου, το μέλλον μου και η πραγματικότητά μου, να έχω την ευκαιρία να ζήσω αυτό το όνειρο. 

Πιστεύετε ότι θα τα καταφέρουμε και μέσα στην κρίση; 
Η Ρόδος θα σωθεί γιατί είναι μοναδική στον κόσμο. Χαίρομαι που βλέπω τα κρουαζιερόπλοια, που ξέρω ότι δεν υπάρχει ούτε μία θέση κενή στα αεροπλάνα που φέρνουν τους Ρώσους… 

Αυτή την εποχή γράφετε; 
Γράφω για τη ζωή του γιού μου. Βλέπω τριγύρω μου και απολαμβάνω τις στιγμές του γιού μου, μαζί με τη γυναίκα μου και το θαύμα που κάναμε! 

Αναφερθήκατε στη μοίρα πάνω από μια φορά. Πιστεύετε σ΄ αυτήν; 
Πιστεύω ότι φτιάχνεις τη μοίρα σου. Ότι κοιτάς το Θεό, τον έχεις στην καρδιά σου και τολμάς να αποκτήσεις αυτό που αξίζεις. 

Σας μιλούν για τον παππού σας, τον πρωθυπουργό Πλαστήρα; 
Όλοι! Οικογένεια, φίλοι, άνθρωποι ξένοι που δεν γνωρίζω. Πηγαίνω και στη Λίμνη Πλαστήρα. Ήταν ένας ήρωας πολιτικός που πέθανε φτωχός, αλλά είχε πλούσια ψυχή. Είμαι περήφανος γι αυτό.




«Η Ρόδος θα σωθεί  γιατί είναι μοναδική  στον κόσμο…»!
Pοδούλα Λουλουδάκη
http://www.rodiaki.gr/article.php?id=254295&catid=40&maincatid=39
Share on Google Plus

About ΡΟΔΟΣ ΝΕΑ

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου