Οι οικονομικές δυσκολίες και ο καύσωνας κρατούν τους καταναλωτές μακριά από τα καταστήματα...
Για πολλούς εμπόρους, πάντως, οι φετινές θερινές εκπτώσεις είναι...
η τελευταία τους ελπίδα για να μην βάλουν λουκέτο.
Ξεκίνησαν την Δευτέρα 16 Ιουλίου και θα διαρκέσουν ως τις 31 Αυγούστου οι καλοκαιρινές εκπτώσεις. Και ξεκίνησαν πολύ υποτονικά. Παρά τις πολύ μεγάλες προσφορές, που ξεκινούν από το 30% και φτάνουν ως και το 70% (έχουμε δει μέχρι και 80% σε κάποια καταστήματα!), η πρώτη εβδομάδα δεν ήταν καθόλου εντυπωσιακή από άποψη προσέλευσης κόσμου.Κάτι που αποτελεί μια τραγική εξέλιξη για τους περισσότερους από τους εμπόρους, οι οποίοι βλέπουν αυτόν τον ενάμιση μήνα ως την τελευταία τους ελπίδα να μη βάλουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους.
Για την πρεμιέρα των εκπτώσεων, την Δευτέρα, ο σημαντικότερος λόγος που κράτησε τους καταναλωτές μακριά από τα καταστήματα ήταν ο καύσωνας. Ο καιρός, όμως, δρόσισε κάπως από την επόμενη, χωρίς ωστόσο να ανεβεί εντυπωσιακά ο τζίρος στα εμπορικά καταστήματα. Η αλήθεια είναι ότι, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, ο κόσμος που χαζεύει τις βιτρίνες και ρωτάει λεπτομέρειες για τα προϊόντα αυξήθηκε από την Τρίτη και είναι κάθε μέρα και περισσότερος, αλλά ακόμη είναι διστακτικός να αγοράσει. Η οικονομική κρίση κάνει προσεκτικότερους όλους μας και τα λίγα χρήματα που έχουν μείνει στις τσέπες μας για τις καταναλωτικές μας συνήθειες, θα ξοδευτούν φέτος μετά από πολύ περισσότερη σκέψη απ’ ότι τις προηγούμενες χρονιές.
Προς το παρόν η αγορά ζει ένα πρώτο διάστημα «γνωριμίας». Ο κόσμος ενημερώνεται, συγκρίνει, σημειώνει. Κάποιοι θα επανέλθουν –λογικά την επόμενη εβδομάδα, του καιρού επιτρέποντος- για να κάνουν τις αγορές τους. Το αν αυτές θα είναι αρκετές ώστε να κρατήσουν ζωντανούς τους εμπόρους, αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα.
Τι πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής
Σε αντίθεση, βέβαια, με άλλες εποχές, η φετινή πρακτική των καταναλωτών ως τώρα είναι ίσως και η πιο σωστή. Γιατί πολλές φορές, νομίζοντας ότι αγοράζουμε κάτι σε ευκαιρία, βρισκόμασταν με ένα λογαριασμό πολύ πιο ακριβό από αυτόν που είχαμε προϋπολογίσει, αφού παρασυρόμασταν κι αγοράζαμε κι άλλα –πολλές φορές άχρηστα- προϊόντα. Η κρίση φαίνεται ότι μας κάνει λίγο πιο μυαλωμένους στο πώς βλέπουμε και ενεργούμε στις εκπτώσεις.
Τα βασικά tips για να εκμεταλλευθείτε την περίοδο των εκπτώσεων στο έπακρο είναι τα εξής:
Πάντα να αναζητάτε και την αρχική τιμή.
Μην μπερδεύετε τις εκπτώσεις με τις προσφορές. Οι προσφορές γίνονται για προϊόντα παλαιότερων σεζόν που έχουν μείνει στο στοκ των καταστημάτων. Οι εκπτώσεις αφορούν φετινά προϊόντα. Πολλοί καταστηματάρχες βρίσκουν μια καλή ευκαιρία να ξεφορτωθούν το στοκ τους αυτήν την περίοδο. Στις προσφορές συνήθως δεν γίνονται αλλαγές, οπότε προσέξτε μην την πατήσετε, νομίζοντας ότι πρόκειται για κάποιο προϊόν με έκπτωση.
Μην παρασύρεστε από τις γενικές ταμπέλες. Στην βιτρίνα ένα κατάστημα μπορεί να διαφημίζει εκπτώσεις 70%, αλλά στο εσωτερικό του να βρείτε ένα-δύο προϊόντα όλα κι όλα με αυτό το ποσοστό. Ήταν απλά ο κράχτης για να μπείτε. Πηγαίνετε και αλλού και αναζητείστε τις τιμές αναλόγων προϊόντων σε άλλα καταστήματα.
Σε κάθε περίπτωση, ρωτήστε, συγκρίνετε, σκεφτείτε. Ειδικά φέτος, με την κρίση να βαραίνει κάθε νοικοκυριό, δεν υπάρχει περίπτωση να εξαφανιστούν σε μία μέρα όλα τα «καλά» προϊόντα από τα ράφια των καταστημάτων. Ίσα ίσα που αν περιμένετε και δέκα ημέρες ακόμη, είναι πολύ πιθανό να τα βρείτε σε ακόμη καλύτερες τιμές, αφού οι έμποροι θα τις κατεβάζουν συνεχώς όσο οι εκπτώσεις οδεύουν προς το τέλος τους.
Για πολλούς εμπόρους, πάντως, οι φετινές θερινές εκπτώσεις είναι...
η τελευταία τους ελπίδα για να μην βάλουν λουκέτο.
Ξεκίνησαν την Δευτέρα 16 Ιουλίου και θα διαρκέσουν ως τις 31 Αυγούστου οι καλοκαιρινές εκπτώσεις. Και ξεκίνησαν πολύ υποτονικά. Παρά τις πολύ μεγάλες προσφορές, που ξεκινούν από το 30% και φτάνουν ως και το 70% (έχουμε δει μέχρι και 80% σε κάποια καταστήματα!), η πρώτη εβδομάδα δεν ήταν καθόλου εντυπωσιακή από άποψη προσέλευσης κόσμου.Κάτι που αποτελεί μια τραγική εξέλιξη για τους περισσότερους από τους εμπόρους, οι οποίοι βλέπουν αυτόν τον ενάμιση μήνα ως την τελευταία τους ελπίδα να μη βάλουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους.
Για την πρεμιέρα των εκπτώσεων, την Δευτέρα, ο σημαντικότερος λόγος που κράτησε τους καταναλωτές μακριά από τα καταστήματα ήταν ο καύσωνας. Ο καιρός, όμως, δρόσισε κάπως από την επόμενη, χωρίς ωστόσο να ανεβεί εντυπωσιακά ο τζίρος στα εμπορικά καταστήματα. Η αλήθεια είναι ότι, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, ο κόσμος που χαζεύει τις βιτρίνες και ρωτάει λεπτομέρειες για τα προϊόντα αυξήθηκε από την Τρίτη και είναι κάθε μέρα και περισσότερος, αλλά ακόμη είναι διστακτικός να αγοράσει. Η οικονομική κρίση κάνει προσεκτικότερους όλους μας και τα λίγα χρήματα που έχουν μείνει στις τσέπες μας για τις καταναλωτικές μας συνήθειες, θα ξοδευτούν φέτος μετά από πολύ περισσότερη σκέψη απ’ ότι τις προηγούμενες χρονιές.
Προς το παρόν η αγορά ζει ένα πρώτο διάστημα «γνωριμίας». Ο κόσμος ενημερώνεται, συγκρίνει, σημειώνει. Κάποιοι θα επανέλθουν –λογικά την επόμενη εβδομάδα, του καιρού επιτρέποντος- για να κάνουν τις αγορές τους. Το αν αυτές θα είναι αρκετές ώστε να κρατήσουν ζωντανούς τους εμπόρους, αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα.
Τι πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής
Σε αντίθεση, βέβαια, με άλλες εποχές, η φετινή πρακτική των καταναλωτών ως τώρα είναι ίσως και η πιο σωστή. Γιατί πολλές φορές, νομίζοντας ότι αγοράζουμε κάτι σε ευκαιρία, βρισκόμασταν με ένα λογαριασμό πολύ πιο ακριβό από αυτόν που είχαμε προϋπολογίσει, αφού παρασυρόμασταν κι αγοράζαμε κι άλλα –πολλές φορές άχρηστα- προϊόντα. Η κρίση φαίνεται ότι μας κάνει λίγο πιο μυαλωμένους στο πώς βλέπουμε και ενεργούμε στις εκπτώσεις.
Τα βασικά tips για να εκμεταλλευθείτε την περίοδο των εκπτώσεων στο έπακρο είναι τα εξής:
Πάντα να αναζητάτε και την αρχική τιμή.
Μην μπερδεύετε τις εκπτώσεις με τις προσφορές. Οι προσφορές γίνονται για προϊόντα παλαιότερων σεζόν που έχουν μείνει στο στοκ των καταστημάτων. Οι εκπτώσεις αφορούν φετινά προϊόντα. Πολλοί καταστηματάρχες βρίσκουν μια καλή ευκαιρία να ξεφορτωθούν το στοκ τους αυτήν την περίοδο. Στις προσφορές συνήθως δεν γίνονται αλλαγές, οπότε προσέξτε μην την πατήσετε, νομίζοντας ότι πρόκειται για κάποιο προϊόν με έκπτωση.
Μην παρασύρεστε από τις γενικές ταμπέλες. Στην βιτρίνα ένα κατάστημα μπορεί να διαφημίζει εκπτώσεις 70%, αλλά στο εσωτερικό του να βρείτε ένα-δύο προϊόντα όλα κι όλα με αυτό το ποσοστό. Ήταν απλά ο κράχτης για να μπείτε. Πηγαίνετε και αλλού και αναζητείστε τις τιμές αναλόγων προϊόντων σε άλλα καταστήματα.
Σε κάθε περίπτωση, ρωτήστε, συγκρίνετε, σκεφτείτε. Ειδικά φέτος, με την κρίση να βαραίνει κάθε νοικοκυριό, δεν υπάρχει περίπτωση να εξαφανιστούν σε μία μέρα όλα τα «καλά» προϊόντα από τα ράφια των καταστημάτων. Ίσα ίσα που αν περιμένετε και δέκα ημέρες ακόμη, είναι πολύ πιθανό να τα βρείτε σε ακόμη καλύτερες τιμές, αφού οι έμποροι θα τις κατεβάζουν συνεχώς όσο οι εκπτώσεις οδεύουν προς το τέλος τους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου