Τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο από μαθητές γυμνασίου Ιαλυσού

Το Γυμνάσιο Ιαλυσού σε συνεργασία με τη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου καθώς και με το εργαστήριο Sea Grant του...
Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), υλοποιεί στη Ρόδο το πρόγραμμα Hydrobot.

Το πρόγραμμα Hydrobot, το οποίο ξεκίνησε στο εργαστήριο MIT Sea Grant (MITSG) το 2003, έχει ως στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμες, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους. 

Το 2003, ο διευθυντής του MITSG, καθηγητής Χρυσόστομος Χρυσοστομίδης και ο εκπαιδευτικός συντονιστής, Μπρέιντι Γουίλμπουρ, ανέπτυξαν περαιτέρω την ιδέα αυτή σε ένα «πακέτο», το οποίο, χρησιμοποιώντας σωλήνες PVC και άλλα οικονομικά υλικά, δίνει την ευκαιρία σε καθηγητές και μαθητές όλων των ηλικιών να κατασκευάσουν το δικό τους τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα. 

Το πρόγραμμα διαδόθηκε, πέρα από το MIT, σε περισσότερα από 200 σχολεία των ΗΠΑ, εκπαιδεύοντας μέχρι σήμερα, με τη βοήθεια 2.000 καθηγητών και δασκάλων, περισσότερους από 26.000 μαθητές. Το Hydrobot διαδόθηκε και σε άλλες χώρες, όπως η Κύπρος και η Γαλλία. 

Για τη σχολική περίοδο 2012-13, το Ίδρυμα Ευγενίδου, χορήγησε μόνο 50 πακέτα με το απαραίτητο υλικό και τις σχετικές οδηγίες σε δημόσια σχολεία, μεταξύ των οποίων και στο Γυμνάσιο Ιαλυσού. 

Επιπλέον, σε συνεργασία με ομάδα ερευνητών του Ιδρύματος Ευγενίδου, ετοιμάζεται ένα σύστημα αισθητήρων μέτρησης πίεσης, θερμοκρασίας και φωτεινότητας εντός του νερού. Το σύστημα των αισθητήρων θα ενσωματωθεί στο Ηydrobot του Γυμνασίου Ιαλυσού, ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να συλλέξουν λεπτομερή στοιχεία για το θαλάσσιο περιβάλλον και τους υδροβιότοπους της Ρόδου. 

Η κατασκευή του Hydrobot διδάσκει στους μαθητές βασικές επιστημονικές αρχές και τεχνολογικές εφαρμογές στα γνωστικά πεδία της φυσικής, της υδροδυναμικής, του ηλεκτρισμού, της μηχανολογίας και της ναυπηγικής και τους εξοικειώνει με την ασφαλή χρήση των εργαλείων και τις τεχνικές διαδικασίες. 

Το Hydrobot έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μια διασκεδαστική, δημιουργική, συμμετοχική και συνεργατική εμπειρία μάθησης στα παιδιά. Μερικά από τα αντικείμενα, τα οποία διδάσκονται οι μαθητές κατά τη διάρκεια κατασκευής του οχήματος, είναι τα ακόλουθα: 
• Σχεδιασμός πλοίων και υποβρυχίων 
• ʼνωση και εκτόπισμα αντικειμένου 
• Πρόωση οχήματος 
• Συγκόλληση και ασφαλής χρήση εργαλείων 

• Ηλεκτρισμός και ηλεκτρικά κυκλώματα 
• Εργονομία 
• Τρόποι στεγανοποίησης 
• Διαδικασίες λήψης μετρήσεων (βάθους, βιολογικών δειγμάτων, φωτός, κλπ.)
• Ροπές και βασικές αρχές μηχανικής 
• Επαγγελματικός προσανατολισμός σχετικά με τον χώρο της επιστήμης και της τεχνολογίας 

Το κύριο πλεονέκτημα του προγράμματος είναι η συμμετοχική δραστηριότητα. Έχει αποδειχθεί ότι οι μαθητές μαθαίνουν καλύτερα όταν συμμετέχουν σε μια εκπαιδευτική δράση, όπως στη δραστηριότητα της κατασκευής του Hydrobot. 

Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες δοκιμές του Hydrobot σε νερό. Μετά τις δοκιμές του οχήματος θα πραγματοποιηθούν μετρήσεις ώστε να αξιολογηθούν οι συνθήκες διαβίωσης του είδους Γκιζάνι που συναντάται στους υδροβιότοπους του νησιού της Ρόδου καθώς επίσης και στο νέο υδροβιότοπο που δημιουργήθηκε μετά από την κατασκευή του φράγματος Γαδουρά. 

Στην κατασκευή του οχήματος συμμετέχουν οι μαθητές: Καραβόλια Δέσποινα, Κουφού Θεοδώρα, Παρασκευοπούλου Παρασκευή, Στεφανίδης Κωνσταντίνος, Τιάκας Μιχαήλ, Τσίμπλης Σταμάτης και Μπότσαρης Νικόλαος. Η επίβλεψη και καθοδήγηση γίνεται από τους εκπαιδευτικούς: Βασιλάκη Κυριάκο, Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, Βελεχέρη Βασίλειο, Χημικό και Χατζηνικόλα Μιχαήλ, Βιολόγο.
rodiaki.gr

Share on Google Plus

About ΡΟΔΟΣ ΝΕΑ

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου