Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου αναφέρει:
Στο Πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα μέτρα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από τους Θεσμούς που κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης 19/5 στη Βουλή περιλαμβάνεται δέσμη μέτρων φορολογικού κυρίως χαρακτήρα, όπως επίσης διατάξεις που αφορούν στη πώληση και ρύθμιση των "κόκκινων" αλλά και εξυπηρετούμενων δανείων, καθώς και στην πρόβλεψη θέσπισης και λειτουργίας του Αυτόματου Μηχανισμού Δημοσιονομικής Προσαρμογής («αυτόματος κόφτης»).
Παράλληλα, επιχειρείται η θεσμοθέτηση πληθώρας διατάξεων που στην ουσία αποτελούν προαπαιτούμενες ενέργειες για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από τους Θεσμούς. Το νομοσχέδιο ήρθε στη Βουλή, με κατεπείγουσες διαδικασίες για ψήφιση το Σαββατοκύριακο 21-22 Μαΐου, ενώ αυξάνει τους έμμεσους φόρους κατά 1,84 δις ευρώ και εντείνει τον φόβο, μήπως άμεσοι και έμμεσοι φόροι "καταπιούν" την αδύναμη ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.
Η συμφωνία κυβέρνησης-δανειστών, ως γνωστόν προαπαιτεί, μετά κάθε ετήσια έκθεση της Εurostat να καθορίζονται με τον «μηχανισμό δημοσιονομικής διόρθωσης» ποιες δαπάνες θα περικόπτονται για έναν χρόνο.
Με έναν δρακόντειο νόμο που προβλέπει ότι μέσα σε 20 ημέρες από τη διαπίστωση απόκλισης στον προϋπολογισμό θα κόβονται αυτόματα οι δαπάνες για να επανέλθει στους στόχους, η κυβέρνηση σφράγισε τη συμφωνία με τους Ευρωπαίους και κλείνει την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει το τρίτο πακέτο μέτρων με αυξήσεις 1,84 δις ευρώ στους έμμεσους φόρους που θα εφαρμοστούν σταδιακά σε ένα "φορολογικό μαραθώνιο" που ξεκινά τον Ιούνιο του 2016 και διαρκεί ως το καλοκαίρι του 2018.
Είναι προφανές ότι στον μηχανισμό, ούτε περιγράφονται ούτε νομοθετούνται μέτρα «υπό αίρεση», καθώς κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται από το Σύνταγμα, ούτε μπορεί να δοθεί στον υπουργό Οικονομικών καμία εξουσιοδότηση για την επιβολή φόρων.
Ωστόσο, θα θεσμοθετηθεί ένας προληπτικός μηχανισμός ελέγχου δαπανών για την Κυβέρνηση, ο οποίος θα αποτελέσει δικλίδα ασφαλείας και για τους δανειστές. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι διαρθρωτικό μέτρο, καθώς στην αρνητική απόκλιση από τους στόχους ο «κόφτης» θα ενεργοποιείται αυτόματα, ενώ από τον «κόφτη» εξαιρούνται οι δαπάνες που αφορούν την Υγεία και την εθνική ασφάλεια.
Στο κρίσιμο ερώτημα κατά πόσο θα μειώνονται αυτόματα οι δαπάνες για μισθούς και συντάξεις η απάντηση είναι ότι σε κάθε τομέα θα υπάρχουν οροφές από τις οποίες δεν πρέπει να ξεφύγουν οι δαπάνες. Αν η απόκλιση από τον στόχο μια χρονιά είναι μικρή, περιορισμένη, αυτό μπορεί να διορθωθεί μέσω των ελαστικών δαπανών. Αν, όμως, κυμαίνεται, από 0,25- 1,25% τότε θα μπορούν να μειωθούν μόνο με δαπάνες από περικοπές αμοιβών, μισθών και συντάξεων που αναλογούν στο 70% περίπου του συνόλου των δαπανών στον δημόσιο τομέα.
Τα επιπλέον φορολογικά μέτρα έμμεσου χαρακτήρα και συνολικού ύψους άνω των 1,84 δις ευρώ (έως και το 2018 - συμπεριλαμβανομένων των αναπροσαρμογών στο μισθολογικό κόστος του Δημοσίου) θα έχουν άμεσες επιπτώσεις στα εισοδήματα των καταναλωτών, από τη στιγμή που η στόχευσή τους θα είναι εμπροσθοβαρής και η εφαρμογή τους άμεση.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως η από 1ης Ιουνίου αύξηση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ από 23% στο 24% εκτιμάται πως θα διασφαλίσει επιπλέον κρατικά έσοδα 437 εκ. ευρώ, εξέλιξη όμως που θα πλήξει αδιακρίτως το σύνολο των νοικοκυριών.
Στον αυξημένο συντελεστή θα υπόκεινται πλέον και τα νησιά Σύρος, Θάσος, Άνδρος, Τήνος, Κάρπαθος, Μήλος, Σκύρος, Αλόννησος, Κέα, Αντίπαρος και Σίφνος από 1.6.2016. Παρόλα αυτά, οι επιβαρύνσεις δεν εξαντλούνται στην προσαύξηση υφιστάμενων ή στη θέσπιση νέων έμμεσων φόρων αλλά διογκώνονται εξαιτίας των επαχθέστερων μεταβολών που θα επέλθουν στον ισχύοντα ΕΝΦΙΑ.
Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο αυξάνονται οι έμμεσοι φόροι με στόχο πρόσθετα έσοδα 1% του ΑΕΠ από τώρα ως το 2018. Τα 12 μέτρα που έχουν κοστολογηθεί από το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ είναι τα εξής:
1. Αύξηση συντελεστή ΦΠΑ από 23% σε 24% (437 εκ. ευρώ)
2. Αύξηση 5% του ειδικού φόρου στα καύσιμα κίνησης (215 εκ. ευρώ)
3. Φόρος στην κατανάλωση φυσικού αερίου (302 εκ. ευρώ)
4.Αύξηση ΕΦΚ στη μπύρα και αλκοολούχων ποτών στα Δωδεκάνησα (122 εκ. ευρώ)
5.Αύξηση των τελών ταξινόμησης αυτοκινήτων με βάση την εμπορική αξία και ειδικού τέλους στις πωλήσεις μεταχειρισμένων ΙΧ (121 εκ. ευρώ)
6. Αύξηση φορολογίας στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (31 εκ. ευρώ)
7. Οι εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας θα αποδίδουν επιπλέον έσοδα που αναλογούν σε αύξηση του ειδικού τέλους κατά 5 λεπτά ανά χρήστη (65 εκ. ευρώ)
8.Αύξηση ΕΦΚ κάθε είδους εισαγόμενου καφέ (62 εκ. ευρώ)
9.Αύξηση φόρου στα τσιγάρα και στον καπνό από 20 λεπτά ως και 1 ευρώ το πακέτο αλλά και το ηλεκτρονικό τσιγάρο (142 εκ. ευρώ)
10.Ειδικό τέλος 5 λεπτά ανά χρήστη συνδρομητικής τηλεόρασης ή 10% που θα καταβάλλουν οι εταιρείες. (25 εκ. ευρώ)
11.Αυξηση στη φορολογία στοιχηματικών και εταιρειών συλλογικών επενδύσεων-portfolios/real estate (95 εκ. ευρώ)
12.Τέλος διανυκτέρευσης 1 ευρώ ανά αστέρι στα ξενοδοχεία και ανά κλειδί ενοικιαζόμενων δωματίων από το 2018 (74 εκ. ευρώ).
Τα βασικότερα σημεία που χρήζουν αναφοράς, ανά κατηγορία παρέμβασης/ρύθμισης, συνοψίζονται ως εξής:
1. Έμμεσοι φόροι – Αναπροσαρμογή του Μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο
Το νέο «πακέτο» έμμεσων φόρων με την αναμενόμενη δημοσιονομική τους απόδοση και ορίζοντα εφαρμογής από τα μέσα του 2016 έως και το 2018, εξειδικεύεται με αναλυτικό υπόμνημα της ΕΣΕΕ.
Πίνακας 1: Δημοσιονομική απόδοση έμμεσων φόρων και αναπροσαρμογής του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο
| ||
Δημοσιονομική παρέμβαση
|
Έτος εφαρμογής
|
Δημοσιονομική απόδοση (ποσά σε εκ. €)
|
|
2016
|
437
|
|
88
| |
|
62
| |
|
54
| |
|
33
| |
|
30
| |
|
13
| |
|
-
| |
|
2017
|
302
|
|
258
| |
|
120
| |
|
102
| |
|
91
| |
|
90
| |
|
62
| |
|
25
| |
|
22
| |
|
2018
|
74
|
|
13
| |
|
261
| |
|
70
|
2. Αλλαγές στον υφιστάμενο ΕΝΦΙΑ
Υψηλότερο ΕΝΦΙΑ θα κληθούν να πληρώσουν από φέτος οι ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι διαθέτουν οικόπεδα και επιχειρήσεις. Πιο αναλυτικά, η αύξηση των κλιμακίων και των φορολογικών συντελεστών του ισχύοντος ΕΝΦΙΑ, ιδίως του συμπληρωματικού για τον οποίο το αφορολόγητο όριο μειώνεται από τις 300.000 ευρώ στις 200.000 ευρώ, εντάσσεται στο πλαίσιο εξεύρεσης των απολεσθέντων από τη μείωση των αντικειμενικών αξιών πόρων. Τονίζεται ότι για πρώτη φορά θα επιβληθεί συμπληρωματικός φόρος και σε όσους έχουν στην κατοχή τους αγροτεμάχια.
Προσαυξημένοι θα είναι και οι συντελεστές του κύριου ΕΝΦΙΑ για τα οικόπεδα, με συνέπεια να ξεκινούν από 0,0037 €/τ.μ. για αξία ακίνητης περιουσίας έως 2 €/τ.μ. και να φτάνουν τα 11,25 ευρώ/τ.μ. για ακίνητη αξία άνω των 5.000 €/τ.μ.
Ο επαχθέστερος ΕΝΦΙΑ θα επηρεάσει και τους ιδιοκτήτες νομικών οντοτήτων, καθώς αυξάνεται ο συντελεστής συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ από το 5‰ στο 5,5‰. Παράλληλα, Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων με συντελεστή 1‰ θα κληθούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων που για την παραγωγή ή την άσκηση κάθε είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασιών.
Πίνακας 2: Οι αλλαγές του συμπληρωματικού φόρου ΕΝΦΙΑ
| ||
Κλιμάκια συμπληρωματικού φόρου ΕΝΦΙΑ
(αξία ακίνητης περιουσίας σε €)
|
Νέοι συντελεστές συμπληρωματικού φόρου ΕΝΦΙΑ
|
Παλαιοί συντελεστές συμπληρωματικού φόρου ΕΝΦΙΑ
|
0,01 - 200.000
|
0,00%
|
0,00%
|
200.000,01 - 250.000
|
0,10%
|
0,00%
|
250.000,01 - 300.000
|
0,15%
|
0,00%
|
300.000,01 - 400.000
|
0,30%
|
0,10%
|
400.000,01 - 500.000
|
0,50%
|
0,20%
|
500.000,01 - 600.000
|
0,60%
|
0,30%
|
600.000,01 - 700.000
|
0,80%
|
0,60%
|
700.000,01 - 800.000
|
0,90%
|
0,70%
|
800.000,01 - 900.000
|
1,00%
|
0,80%
|
900.000,01 - 1.000.000
|
1,05%
|
0,90%
|
1.000.000,01 - 2.000.000
|
1,10%
|
0,90%
|
υπερβάλλον
|
1,15%
|
1,00%
|
3. Ρύθμιση μη εξυπηρετούμενων δανείων/πιστωτικών ανοιγμάτων
Τα βασικότερα σημεία του Νομοσχεδίου, με σημείο αναφοράς το καθεστώς ρύθμισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων/ανοιγμάτων, αποτυπώνονται ως εξής:
• Αναστέλλεται η πώληση ή μεταβίβαση των μη εξυπηρετούμενων δανείων με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας σε ακίνητα αντικειμενικής αξίας έως 140.000 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2017.
• Καθορίζεται το πλαίσιο αδειοδότησης των εταιρειών διαχείρισης «κόκκινων» δανείων, ενώ παράλληλα προωθείται η σύσταση Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ) με στόχο την ενημέρωση των πολιτών για ζητήματα υπερχρέωσης και διευθέτησης ζητημάτων τραπεζικού δανεισμού.
• Οι εταιρείες διαχείρισης θα πρέπει να έχουν ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο ύψους 100.000 ευρώ, ενώ όσες εταιρείες επιθυμούν να λάβουν άδεια για χορήγηση δανείων με αποκλειστικό σκοπό την αναχρηματοδότηση δανείων ή την αναδιάρθρωση δανεισμού επιχείρησης θα πρέπει να έχουν ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο 4,5 εκ. ευρώ
• Οι διατάξεις του Νομοσχεδίου προβλέπουν πως η διαχείριση των απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις που χορηγούνται ή έχουν χορηγηθεί από πιστωτικά ή χρηματοδοτικά ιδρύματα ανατίθεται αποκλειστικά σε Ανώνυμες Εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, ειδικού και αποκλειστικού σκοπού. Οι εν λόγω νομικές οντότητες δύνανται να έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα και σε εταιρείες με βάση Κράτη-Μέλη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), με οποιονδήποτε νομικό τύπο αποδεκτό για ιδρύματα που διέπονται από τις διατάξεις της Οδηγίας 2013/36 και με την προϋπόθεση ότι έχουν εγκατασταθεί νόμιμα στην Ελλάδα μέσω υποκαταστήματος με σκοπό τη διαχείριση απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις.
• Οι παραπάνω εταιρείες λαμβάνουν ειδική άδεια και εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος (δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως), μία παράμετρος που συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση πώλησης μη εξυπηρετούμενων δανείων. Ταυτόχρονα λαμβάνει χώρα και η καταχώρησή τους σε ειδικά Μητρώα του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ).
• Υπενθυμίζεται πως η ΤτΕ χορηγεί την εν λόγω άδεια μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 20 εργάσιμων ημερών από την επομένη της υποβολής της σχετικής αίτησης ή σε περίπτωση που η αίτηση είναι ελλιπής, μέσα σε 20 ημέρες από την υποβολή των επιπρόσθετων πληροφοριών, στοιχείων ή εγγράφων που απαιτούνται.
• Για να ολοκληρωθεί η πώληση ή η μεταβίβαση ενός δανείου θα πρέπει να έχει προηγηθεί η επίδοση εξώδικης πρόσκλησης στον δανειολήπτη και στον εγγυητή εντός χρονικού διαστήματος 12 μηνών, ώστε να διακανονίσει τις οφειλές του βάσει γραπτής πρότασης κατάλληλης ρύθμισης με συγκεκριμένους όρους αποπληρωμής (Κώδικας Δεοντολογίας ΤτΕ).
4. Αυτόματος Μηχανισμός Δημοσιονομικής Προσαρμογής (ΑΜΔΠ)
Αναφορικά με τη θέσπιση του Αυτόματου Μηχανισμού Δημοσιονομικής Προσαρμογής (ΑΜΔΠ), η εκάστοτε Κυβέρνηση θα κρατάει προληπτικά το 10% των ετήσιων πιστώσεων του προϋπολογισμού έως τις 30 Ιουνίου κάθε έτους και από αυτά τα κονδύλια θα προκύπτουν οι περικοπές που θα πραγματοποιούνται μέσω του μηχανισμού.
Στις περικοπές που θα πραγματοποιούνται μέσω του ΑΜΔΠ και θα έχουν ισχύ μέχρι τις 31/5 του επόμενου έτους δεν θα περιλαμβάνονται κονδύλια για δημόσιες συμβάσεις, επενδύσεις, ενέργεια, κοινωνικά και προνοιακά επιδόματα (π.χ. υγεία) κτλ. Αντιθέτως, στις υπό περικοπή δαπάνες θα περιλαμβάνονται και εκείνες για μισθούς και συντάξεις.
Επίσης, σύμφωνα με την τροπολογία δίνεται η δυνατότητα κατά τη σύνταξη του προϋπολογισμού του επόμενου έτους, κάποιες από τις περικοπές να αντικαθίστανται με ισοδύναμα μέτρα, μεταξύ των οποίων και φορολογικά, ενώ η εφαρμογή του «κόφτη» θα επανεξετάζεται με την Τρόικα, σε περίπτωση που οι αποκλίσεις οφείλονται σε παραμέτρους για τις οποίες δεν ευθύνεται η ελληνική κυβέρνηση (φυσικές καταστροφές, μεταναστευτικό κ.α.).
Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην τροπολογία, ο υπουργός Οικονομικών θα συντάσσει έκθεση έως την 31η Μαΐου κάθε έτους, στην οποία θα καταγράφει την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού και θα προβαίνει σε περικοπές έως 2% του ΑΕΠ, βάσει των παρακάτω:
• Εάν η απόκλιση είναι μέχρι 0,25% του ΑΕΠ δεν θα λαμβάνονται μέτρα.
• Εάν η απόκλιση είναι από 0,26% έως 0,75% του ΑΕΠ θα λαμβάνονται μέτρα ύψους 0,5% του ΑΕΠ.
• Εάν η απόκλιση είναι από 0,76% έως 1,25% του ΑΕΠ θα λαμβάνονται μέτρα ύψους 1% του ΑΕΠ.
• Μέτρα ύψους 2% του ΑΕΠ θα λαμβάνονται εάν η απόκλιση ξεπερνάει το προαναφερθέν εύρος ορίων.
5. Ίδρυση νέων Φορέων και Θεσμών
1. Καταργείται η θέση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και η Γενική Γραμματεία μετατρέπεται σε Ανεξάρτητη Αρχή, η οποία θα υπόκειται σε κοινοβουλευτικό έλεγχο και θα έχει το δικαίωμα να δημιουργεί αποκεντρωμένες υπηρεσίες. Έχει λειτουργική ανεξαρτησία και δημιουργείται ασυμβίβαστο αρμοδιοτήτων Αρχής – Υπουργού. Διοικείται από το Συμβούλιο Διοίκησης και τον Διοικητή.
Το Συμβούλιο είναι πενταμελές, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο και 4 ακόμη τακτικά μέλη, τα οποία δεν είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης συμμετέχει ο Διοικητής της Αρχής ως εκ της ιδιότητάς του, χωρίς δικαίωμα ψήφου. Το συμβούλιο παρέχει την σύμφωνη γνώμη του κυρίως σε θέματα στρατηγικής. Η επιλογή των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης, γίνεται με ανοικτό διαγωνισμό.
Στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου, ο Πρόεδρος μπορεί να καλεί να παραστούν, μεταξύ άλλων και εκπρόσωποι φορέων και επαγγελματικών οργανώσεων, καθώς και εμπειρογνώμονες. Ο Διοικητής είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και διοικεί την Αρχή. Η επιλογή του Διοικητή γίνεται με ανοικτό διαγωνισμό. Οι στόχοι της Αρχής καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση έως 31 Δεκεμβρίου.
2. Συνιστάται Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΚΥ.Σ.Δ.Ι.Χ.), το οποίο αποτελείται από τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών.
3. Συνιστάται Συντονιστική Επιτροπή για τη Διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους. Μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής είναι:
α) Ο Τομεακός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού,
β) ο Διοικητικός Γραμματέας του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,
γ) ο Διοικητικός Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και
δ) ο Τομεακός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών.
Η Συντονιστική Επιτροπή επικουρείται στο έργο της και στις συνεδριάσεις της μπορεί να μετέχουν, ύστερα από πρόσκληση του Ειδικού Τομεακού Γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, εκπρόσωποι φορέων.
4. Συνιστάται Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.), η οποία είναι αυτοτελής δημόσια υπηρεσία, υπαγόμενη στο ΚΥ.Σ.Δ.Ι.Χ. Έδρα της είναι η Αθήνα, η οποία μπορεί να μεταβληθεί με απόφαση του ΚΥ.Σ.Δ.Ι.Χ.
5. Δημιουργούνται τα Κέντρα Ενημέρωση – Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΚΕΥΔ). Επιχειρησιακός στόχος των ΚΕΥΔ είναι η ενημέρωση και η υποστήριξη φυσικών και νομικών προσώπων (νοικοκυριών και μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων), με την παροχή οικονομικών και νομικών συμβουλευτικών υπηρεσιών για ζητήματα σύναψης δανείων, διαχείρισης ενήμερων ή ληξιπρόθεσμων οφειλών έναντι πιστωτικών, χρηματοδοτικών ιδρυμάτων και εταιριών του ν. 4354/2015, καθώς και εν γένει για θέματα χρηματοοικονομικής διαχείρισης.
6. Ιδρύεται Δημόσια Αρχή Λιμένων (Δ.Α.Λ), ως αποκεντρωμένη, αυτοτελής και ανεξάρτητη υπηρεσιακή μονάδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια. Στο Συμβούλιο διοίκησης της Αρχής συμμετέχει και ένας (1) εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος , ο οποίος ορίζεται από τη Διοικητική της Επιτροπή, με το νόμιμο αναπληρωτή του.
Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης μπορεί, κατά την κρίση του, να καλεί στις συνεδριάσεις εκπροσώπους των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων, καθώς και κάθε υπηρεσιακό παράγοντα ή εκπρόσωπο οποιοσδήποτε επιστημονικού ή τοπικού φορέα. Παράλληλα, ιδρύεται Περιφερειακό Γραφείο Δ.Α.Λ Πειραιά. Η Δ.Α.Λ Πειραιά ασκεί όλες τις εξουσίες, αρμοδιότητες και ευχέρειες, που περιέρχονται ειδικά στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δυνάμει του νόμου που κυρώνει τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.» (ΟΛΠ Α.Ε.), εφόσον αυτή δεν απονέμεται με άλλη διάταξη νόμου ή απόφαση του Υπουργού αυτού σε άλλον φορέα.
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μπορεί να εξειδικεύονται οι ως άνω αρμοδιότητες. Η παράλειψη έκδοσης της απόφασης αυτής δεν κωλύει την εφαρμογή του παρόντος άρθρου. Η Δ.Α.Λ Πειραιά απασχολείται αποκλειστικά με θέματα που αφορούν το λιμένα του Πειραιά. Στο πλαίσιο αυτό, συγκαλεί τουλάχιστον μια φορά ανά 3 μήνες Συνέλευση Διαβούλευσης στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι της Δ.Α.Λ., εκπρόσωποι του οικείου Οργανισμού Λιμένα, των αντίστοιχων συνδικαλιστικών ενώσεων των εργαζομένων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (όμοροι δήμοι, περιφέρεια) και των τοπικών φορέων - χρηστών των υπηρεσιών του λιμανιού.
7. Συνιστάται Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής, της οποίας προΐσταται Γενικός Γραμματέας. Η Γενική Γραμματεία αποτελεί αυτοτελή δημόσια υπηρεσία, υπάγεται απευθείας στον Πρωθυπουργό και έχει ως αποστολή κυρίως τον σχεδιασμό και την κατάρτιση της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής (ΕΨΣ).
Στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων δράσεων, η Γραμματεία συνεργάζεται με τα Υπουργεία, τις Επιτελικές Δομές ΕΣΠΑ των Υπουργείων και τις Περιφέρειες για τη διαμόρφωση Προσκλήσεων, από τις Διαχειριστικές Αρχές των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, σύμφωνων με την ΕΨΣ, οι οποίες χρηματοδοτούνται μέσω των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων. Με την ίδια διαδικασία καταρτίζεται ο Ετήσιος Προγραμματισμός Προσκλήσεων των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, ο οποίος επικαιροποιείται όποτε απαιτείται.
8. Δημιουργείται η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ε.».
Η εταιρεία συνεισφέρει πόρους για την υλοποίηση της επενδυτικής πολιτικής της χώρας και για την πραγματοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και επίσης συμβάλει στην απομείωση των οικονομικών υποχρεώσεων της χώρας. Το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας ανέρχεται σε 40.000.000 ευρώ και διαιρείται σε 40.000 κοινές ονομαστικές μετοχές ονομαστικής αξίας 1.000 ευρώ εκάστης. Το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας καλύπτεται στο σύνολό του από το Ελληνικό Δημόσιο.
Γενικές Παρατηρήσεις
Α. Αντιρρήσεις ως προς την ίδρυση των νέων φορέων δεν έχουμε, αλλά δεν φαίνεται να μειώνουν ούτε το κράτος, ούτε τη γραφειοκρατία. Αποτελεί αίτημα μας ωστόσο, οι νέοι θεσμοί να συνεργάζονται όσο γίνεται συχνότερα με τους κοινωνικούς εταίρους και τους φορείς της αγοράς, προκειμένου να εκμεταλλευτούν την πείρα τους, ώστε να είναι αποτελεσματικότεροι στην εκτέλεση του έργου τους.
Β. Αντιρρήσεις ως προς την επιβολή νέων έμμεσων φόρων όμως έχουμε και πολλές μάλιστα, αφού με τη σημερινή κατάσταση της αγοράς είναι αδύνατον να πετύχουμε τους δημοσιονομικούς στόχους. Η μικρομεσαία οικογένεια και η ελληνική επιχειρηματικότητα με τα μέτρα του πολυνομοσχεδίου πετιούνται σε ένα "λάκκο φόρων" όπου κινδυνεύουν να πνιγούν στα χρέη.
Γ. Αντιρρήσεις ως προς τη πώληση των εξυπηρετούμενων δανείων επίσης έχουμε, αφού για άλλη μια φορά ο συνεπής δανειολήπτης καλείται να μπεί σε μία άγνωστη διαδικασία που δεν γνωρίζει πότε θα αρχίσει και πως θα καταλήξει. Αντίστοιχα διακρίνουμε προτεραιότητα στη πώληση αντί στη ρύθμιση των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων.
Δ. Αντιρρήσεις έχουμε και στην επιβολή ΕΝΦΙΑ που θα κληθούν να καταβάλλουν οι επαγγελματίες ιδιοκτήτες ακινήτων που για την παραγωγή ή την άσκηση κάθε είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασιών σε ιδιοχρησιμοποιούμενες επαγγελματικές εγκαταστάσεις.
Ε. Αντιρρήσεις έχουμε και στην επιβολή του Αυτόματου Μηχανισμού Δημοσιονομικής Προσαρμογής, του γνωστού "κόφτη" γιατί αφενός δείχνει ανυποληψία και αφετέρου γιατί δεν λειτουργεί αμφίδρομα σε περίπτωση επίτευξης των στόχων, ως απαραίτητος "κόφτης" υπερβολικών φόρων. Ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου μπορεί να αντιληφθεί τη σημασία ολοκλήρωσης της αξιολόγησης, μπορεί να αντιληφθεί τις παράλογες απαιτήσεις των δανειστών, αλλά δεν μπορεί να αντιληφθεί πως θα πληρωθεί ο λογαριασμός της συμφωνίας από τη πραγματική οικονομία.
http://www.rodiaki.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου