«Φέτος, η τσιγκουνιά των τουριστών ξεπέρασε κάθε προηγούμενο»!

Για γέλια και για κλάματα είναι τα περιστατικά που διηγήθηκαν στην «δ», επαγγελματίες του τουρισμού για την… γενναιοδωρία των επισκεπτών, που επέλεξαν φέτος τη Ρόδο για τις διακοπές τους...
Όπως είναι γνωστό και έχει γραφτεί κατ΄επανάληψη, οι αριθμοί των αφίξεων φέτος έρχονται σε πλήρη αναντιστοιχία με τις εισπράξεις, αφού η οικονομική επιφάνεια των τουριστών ήταν από τις χαμηλότερες των τελευταίων ετών.
Τα πρακτορεία δεινοπαθούσαν να πουλήσουν εκδρομές για να επισκεφθούν οι επισκέπτες τα αξιοθέατα του νησιού, καθώς λίγοι ήταν εκείνοι που διέθεταν το αστρονομικό ποσό των… 30 ευρώ για να γνωρίσουν τον τόπο που επισκέφθηκαν. Οι περισσότεροι παρέμεναν κλεισμένοι σε ξενοδοχεία all inclusive, όπου έτρωγαν και έπιναν όλη μέρα, χωρίς να ξοδέψουν ούτε ένα σεντ επιπλέον, από την χαμηλή τιμή που πλήρωσαν για να κλείσουν το πακέτο διακοπών τους.
Όπως διηγήθηκε στην «δ», αρχηγός γκρουπ, στην διάρκεια εκδρομής σε αξιοθέατα της Ρόδου κι αφού είχε φτάσει η ώρα φαγητού, σχεδόν κανείς δεν κατέβηκε από το πούλμαν για να αγοράσει κάτι να φάει, αφού οι περισσότεροι είχαν μαζί τους συσκευασμένα αλλαντικά, που είχαν φέρει από την πατρίδα τους (!) και τα έφαγαν μέσα στο λεωφορείο. Μάλιστα όπως είπε, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες και την πολύωρη ξενάγηση, λίγοι ήταν εκείνοι που διέθεταν έστω και ένα ευρώ για να αγοράσουν νερό, πόσω μάλλον αναψυκτικά ή παγωτό.
Οι περισσότεροι, είχαν μαζί τους πακέτο με φαγητό από το all inclusive ξενοδοχείο όπου διέμεναν και το κουβαλούσαν στις εκδρομές ή στην θάλασσα, προκειμένου να κάνουν οικονομία.
Ιδιοκτήτης τουριστικού καταστήματος στην Λίνδο, δήλωσε ότι φέτος η «τσιγκουνιά» των τουριστών ξεπέρασε κάθε προηγούμενο  αφού δύο άτομα μοιράζονταν ένα μπουκαλάκι νερό, ένα αναψυκτικό ή ένα κυπελάκι παγωτού!
Υπήρξαν τουρίστες που ήρθαν στη Ρόδο διαθέτοντας μόλις 100 ευρώ στο πορτοφόλι τους για να ξοδέψουν στη διάρκεια της διαμονής τους, όπως μας είπε τουριστικός πράκτορας, γι΄αυτό και φέτος οι τζίροι των καταστημάτων έφτασαν στο ναδίρ. Από την Παλιά Πόλη και την Λίνδο πέρασαν χιλιάδες κόσμου, όμως αυτοί που διέθεσαν χρήματα για να ψωνίσουν ήταν ελάχιστοι. Οι περισσότεροι έψαχναν για φθηνά σουβενίρ και μικροαντικείμενα και ακόμα λιγότεροι ήταν εκείνοι που κάθισαν σε εστιατόριο για φαγητό.
Οπως είχε μάλιστα δηλώσει πρόσφατα στην «δ», ο πρόεδρος των εστιατόρων της Ρόδου κ. Γιάννης Κλούβας, όσοι τουρίστες επισκέφθηκαν τα εστιατόρια και τις ταβέρνες του νησιού, επέλεγαν ό,τι πιο φθηνό έβρισκαν στον κατάλογο και σε περιορισμένες ποσότητες. Μάλιστα έφερε ως παράδειγμα, για την οικονομική κατάσταση των τουριστών, που μας επισκέφθηκαν φέτος, μία παρέα 11 ατόμων, που επισκέφθηκε το κατάστημά του και παρήγγειλε τρεις μπύρες και ένα αναψυκτικό ή ακόμα και μια επταμελή παρέα Ρώσων, που παρήγγειλε μόλις ένα club sandwich!
Ένα φαινόμενο που φέτος έλαβε τεράστιες διαστάσεις, ήταν τα παζάρια στα οποία επιδίδοντο οι τουρίστες, ακόμα και για σουβενίρ ευτελούς αξίας, αφού όπως είπε στην «δ», ιδιοκτήτρια καταστήματος στην Παλιά Πόλη, είχαν ενημέρωση από τα τουριστικά τους πρακτορεία ότι η Ρόδος είναι ακριβή και θα πρέπει να παζαρεύουν «για να μην τους πιάνουν κορόιδα». Παζάρευαν από τοπικά προϊόντα, όπως σούμες, λάδι, κρασί και ελιές μέχρι παγωτό και νερό φτάνοντας, πολλές φορές, στα όριά τους, τους ιδιοκτήτες καταστημάτων. «Δεν μπορώ να κάνω σκόντο στο νερό και στο παγωτό. Καλύτερα να το φάω εγώ παρά να το πουλήσω κάτω της τιμής κόστους. Με τους τουρίστες που ήρθαν φέτος, τον χειμώνα θα κλάψουν μανούλες στη Ρόδο» είπε χαρακτηριστικά.
Αυτό που πλέον οι επαγγελματίες του τουρισμού θεωρούν επιτακτική ανάγκη, είναι η εύρεση χρυσής τομής για το all inclusive καθώς όπως λένε, αν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση, τότε του χρόνου τα λουκέτα θα είναι ακόμα περισσότερα. Οι τουρίστες χαμηλής οικονομικής στάθμης στη Ρόδο, είναι αποτέλεσμα μιας σειράς λαθών και παραλείψεων των προηγούμενων ετών και θα πρέπει αυτά να διορθωθούν, για να μην παγιωθεί το νησί μας ως προορισμός φθηνού και μαζικού προορισμού.


 Πηγή:www.dimokratiki.gr
Share on Google Plus

About Ποσειδωνία Ρόδος

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου