ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΠΗΡΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΑΜΕΑ – Σε κίνδυνο η ζωή καρκινοπαθών


Σε καθημερινό μαρτύριο υποβάλλονται εκατοντάδες συνταξιούχοι στο νησί της Ρόδου, εξαιτίας της μη σύστασης Υγειονομικής Επιτροπής, η οποία θα πρέπει να...
προχωρήσει στην επανεξέτασή τους, προκειμένου να τους επαναχορηγηθεί η αναπηρική σύνταξη, αλλά και να ανανεωθεί το βιβλιάριο υγείας τους. Άνθρωποι που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας αδυνατούν να εξασφαλίσουν τα προς το ζην, ενώ ουσιαστικά εμποδίζεται ακόμη και η λήψη των φαρμάκων τους.Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται και πολίτες οι οποίοι είναι καρκινοπαθείς και αδυνατούν να προχωρήσουν σε χημειοθεραπειές. Χαρακτηριστική περίπτωση αυτή ενός Ροδίτη συνταξιούχου, ο οποίος δεν μπορεί να ανανεώσει το βιβλιάριο υγείας του, λόγω της μη σύστασης της Επιτροπής, ενώ έχει ήδη διακοπεί και η καταβολή της σύνταξής του. Ο άρρωστος άνδρας, που βασανίζεται όπως και εκατοντάδες άλλοι που εντάσσονται στην ίδια κατηγορία, ζήτησε χθες την παρέμβαση της Αντεισαγγελέως Πρωτοδικών Ρόδου Αιμιλίας Σοφίας Μέρη, δια μέσου κατάθεσης σχετικής αναφοράς.
Ο ηλικιωμένος άνδρας, ζητά να διενεργηθούν τα νόμιμα, προκειμένου να εξετασθεί ο λόγος της καθυστέρησης σύστασης της Υγειονομικής Επιτροπής ΚΕΠΑ, να ερευνηθεί τυχόν ποινική ευθύνη των αρμόδιων φορέων για την έκθεση της ζωής και της υγείας του σε άμεσο και μεγάλο κίνδυνο, με την μη ανανέωση του βιβλιαρίου ασθενείας του, αλλά και να διενεργηθούν τα νόμιμα προκειμένου να συσταθεί άμεσα η Υγειονομική Επιτροπή ΚΕΠΑ, προκειμένου να του χορηγηθεί άμεσα (σε αυτόν, αλλά και σε όλους όσοι ανήκουν σε αυτή την κατηγορία), ανανεωμένο το βιβλιάριο ασθενείας του.
Η Αντεισαγγελέας, η οποία φέρεται να έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού ζητήματος, που απασχολεί εκατοντάδες πολίτες των νησιών της Δωδεκανήσου, αναμένεται να διατάξει τη διενέργεια έρευνας, προκειμένου να διερευνηθεί ποιός ή ποιοί έχουν τελέσει το ποινικό αδίκημα της έκθεσης. Το πρόβλημα αφορά και τους δικαιούχους αναπηρικών συντάξεων, που εδώ και πάρα πολλούς μήνες δεν έχουν λάβει τη σύνταξή τους, ενώ έχουν λήξει ή λήγουν και τα βιβλιάρια ασθενείας τους.
Η αναφορά

Η αναφορά που κατατέθηκε στην Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου, κοινοποιήθηκε τόσο στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών, όσο και στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Στην αναφορά επισημαίνονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
«Το Σεπτέμβριο του 2009, υποβλήθηκα σε προστατεκτομή. Έπειτα, μέσα στο έτος 2010, και για διάρκεια τεσσάρων μηνών, υποβλήθηκα σε περιοδικές ακτινοβολίες για την αντιμετώπιση του καρκίνου, που παρουσίασα. Το ίδιο έτος, υποβλήθηκα σε αφαίρεση λεμφαδένων από την περιοχή της μασχάλης, με δύο διαφορετικά χειρουργεία σε Νοσοκομεία της Ελλάδος (Αθήνα και Ρόδο). Στις 8 Νοεμβρίου 2011, λόγω σφάλματος του ιατρού στο Νοσοκομείο Υγείας στην Αθήνα, αναγκάστηκα να μεταβώ σε Κρατικό Νοσοκομείο του Ντίσελντοφ της Γερμανίας για να υποβληθώ σε αφαίρεση λεμφαδένων στην περιοχή του προστάτη. Μετά την εγχείριση, ο θεράπων ιατρός, μου συνέστησε την υποβολή μου σε χημειοθεραπείες κάθε είκοσι μέρες, οι δε συνεδρίες θα έπρεπε να είναι δέκα (10).
Με την επιστροφή μου στην Ελλάδα, υπέβαλα για δεύτερη φορά προς τον ανωτέρω ασφαλιστικό οργανισμό τα δικαιολογητικά για σύνταξη αναπηρίας. Το καλοκαίρι του 2011, είχα υποβάλει τα δικαιολογητικά για σύνταξη αναπηρίας, αλλά ο φάκελος χάθηκε από την Υπηρεσία, χωρίς να μου δώσουν σαφή αιτιολογία.
Στις 28 Αυγούστου 2012 μου κοινοποιήθηκε πιστοποιητικό από τον ανωτέρω φορέα ότι έχει εκδοθεί απόφαση για σύνταξη λόγω αναπηρίας μου, η οποία εκκρεμούσε για λόγους διαδικαστικούς ως προς την αποστολή. Το πιστοποιητικό αυτό μου χορηγήθηκε για να μου εκδοθεί περίθαλψη από το ΙΚΑ δοθέντος ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της υπουργικής απόφασης 407/1669/83 από τον επόμενο μήνα έκδοσης της απόφασης, αρμόδιος φορέας για περίθαλψη είναι το ΙΚΑ.
Η πρώτη σύνταξη καταβλήθηκε σε μένα τον Οκτώβριο του 2012. Στις 10 Φεβρουαρίου 2013, μου κοινοποιήθηκε η παραπομπή μου για εξέταση από την Υγειονομική Επιτροπή ΚΕΠΑ με ημερομηνία εξέτασης την 1η Απριλίου 2013, προκειμένου να παραταθεί η σύνταξη αναπηρίας, που λαμβάνω. Στις 31 Μαρτίου 2013, νοσηλεύτηκα για μία μέρα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου «ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ» προκειμένου να μου χορηγηθεί μία θεραπεία για το πρόβλημα υγείας, που αντιμετωπίζω. Η γραμματεία του Νοσοκομείου με ενημέρωσε ότι έπρεπε να προβώ άμεσα στην ανανέωση του βιβλιαρίου ασθενείας μου, για να έχω τη δυνατότητα να νοσηλευτώ ξανά στο Νοσοκομείο στις 3 Απριλίου 2013 για την προγραμματισμένη χημειοθεραπεία, και να μην χρειαστεί να καταβάλω τη δαπάνη της θεραπείας με δικά μου έξοδα. Τα έξοδα για την αγορά του φαρμάκου κάθε συνεδρίας ανέρχονται στα 1.300 ευρώ, η δε σύνταξή μου ανέρχεται στα 700,00 ευρώ μηνιαίως.
Την 2η Απριλίου 2013, επισκέφθηκα τον ανωτέρω ασφαλιστικό οργανισμό, προκείμενου να μου ανανεωθεί το βιβλιάριο ασθενείας, αλλά ο Οργανισμός αρχικά με παρέπεμψε στη Διεύθυνση Προνοίας. Πράγματι, αν και δεν ευσταθούσε η παραπομπή μου στην Πρόνοια, επισκέφθηκα τα γραφεία της Πρόνοιας, αλλά εκεί με ενημέρωσαν ότι ο ανωτέρω Οργανισμός ήταν υποχρεωμένος να μου ανανεώσει το βιβλιάριο ασθενείας.
Αμέσως, επέστρεψα στον Οργανισμό και τότε η δικαιολογία της μη ανανέωσης του βιβλιαρίου μου ήταν η μη έγκαιρη σύσταση της Υγειονομικής Επιτροπής ΚΕΠΑ, με αποκλειστική υπαιτιότητα του Οργανισμού και του αρμόδιου Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και πρόνοιας.
Τέλος, διεκόπη και η καταβολή σε μένα της πενιχρής σύνταξης αναπηρίας, με αποτέλεσμα να τίθεται σε άμεσο και μεγάλο κίνδυνο η υγεία μου και η σωματική μου ακεραιότητα, αφού αδυνατώ να καταβάλω με δικά μου χρήματα τα έξοδα της κάθε συνεδρίας χημειοθεραπείας».
Την υπόθεση χειρίζεται νομικά
η δικηγόρος Κατερίνα Βολονάκη.
 Άννας Σαρρή.
Share on Google Plus

About ΡΟΔΟΣ ΝΕΑ

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου