Το Τελωνείο υπονομεύει το home port στη Ρόδο

Απόπειρα «να μας τινάξει την κρουαζιέρα στον αέρα», από πλευράς του τελωνείου της Ρόδου, κατήγγειλε, χθες, ο Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.) κ.
Τσαμπίκος Τσακίρης, ο οποίος χαρακτήρισε ως υποκινούμενη την ενέργεια να μην επιτρέψει την εγκατάσταση της τέντας που απαιτούν οι Εταιρίες για το home-port και περνά στην αντεπίθεση λέγοντας ότι θα ζητήσουν την άμεση απομάκρυνση των κατασχεμένων αυτοκινήτων του τελωνείου που αποτελούν «κινητές βόμβες» για την ασφάλεια! 

Σε «μετωπική σύγκρουση» φαίνεται ότι οδηγούνται, πλέον, Λιμενικό Ταμείο και Υπουργείο Οικονομικών, όπου και υπάγεται το τελωνείο της Ρόδου, με…φόντο το home-port και τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να δημιουργηθούν στο τουριστικό λιμάνι προκειμένου να λειτουργήσει ως αφετηρία για κρουαζιερόπλοια, κάτι το οποίο, σημειώνεται, αποτελεί προαπαιτούμενο από τις Εταιρίες που ήδη το χρησιμοποιούν. 

Υπενθυμίζεται ότι, μόλις έγινε γνωστό, πέρυσι, το ενδιαφέρον της Costa να χρησιμοποιεί το λιμάνι της Ρόδου ως αφετηρία, αμέσως ξεκίνησε ένας αγώνας δρόμου από το Λ.Τ., τους ενδιαφερόμενους τουριστικούς πράκτορες και άλλους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να δημιουργηθεί έγκαιρα η αίθουσα για το home-port την οποία, μέχρι τότε, χρησιμοποιούσε το τελωνείο για δική του αποθήκη και κυρίως κατασχεμένα αυτοκίνητα. Τελικά, υπήρξε συνεννόηση και η αίθουσα ήταν έτοιμη, έστω και στο «παρά πέντε» και με τις όποιες ελλείψεις. Στον εξωτερικό χώρο, το τελωνείο εξακολουθούσε να διατηρεί δικά του πράγματα και κατασχεμένα αυτοκίνητα. Στα πλαίσια της συνεννόησης, θα έπρεπε να βρεθεί άλλος χώρος για τα κατασχεμένα αυτοκίνητα από πλευράς του Λ.Τ. και του Δήμου. 

Για την προετοιμασία της φετινής σεζόν, πρόσφατα πραγματοποιήθηκε σχετική σύσκεψη στο Λ.Τ., με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των συναρμόδιων Αρχών καθώς και τουριστικών πρακτόρων, με αντικείμενο την ασφάλεια του λιμανιού ενώ ακολούθησε και άλλη σύσκεψη κατά την οποία συζητήθηκαν οι προϋποθέσεις που θέτουν οι Εταιρίες που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για να χρησιμοποιούν το λιμάνι της Ρόδου ως home-port, με πρώτη τη δημιουργία της τέντας. 

Χθες, λοιπόν, ο κ. Τσακίρης, αφού ενημέρωσε τον Δήμαρχο και Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κ. Στάθη Κουσουρνά, έκανε γνωστή την εξέλιξη αυτή, λέγοντας, μάλιστα, ότι ο προϊστάμενος του τελωνείου κ. Βασίλης Κούρτης, ο οποίος υπογράφει τη σχετική επιστολή του τελωνείου, «υποκινείται», ενημερώνοντας, παράλληλα, ότι το Λ.Τ. θα ζητήσει, με τη σειρά του, την άμεση απομάκρυνση ό,τι αντικειμένων έχει το τελωνείο στον εξωτερικό χώρο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Τσακίρης, ο οποίος έκανε λόγο για μία «άσχημη εξέλιξη», με ένα έγγραφό του ο τελώνης, ο κ. Κούρτης, το οποίο ο κ. Τσακίρης χαρακτήρισε ως «τελείως απαράδεκτο», και το οποίο εστάλη στον κ. Κουσουρνά και κοινοποιείται στο Λ.Τ., την Εισαγγελία Πρωτοδικών Ρόδου, το Γενικό Διευθυντή Τελωνείων κτλ., ούτε λίγο ούτε πολύ, όπως είπε, λέει ότι ο χώρος του τουριστικού λιμανιού είναι δικός του και απαγορεύεται κάθε δραστηριότητα, κατά τη γνώμη του, του Λ.Τ. Επίσης, θεωρεί ότι δεν πρέπει να γίνει καμία παρέμβαση στον εξωτερικό χώρο και «λίγο-πολύ, προσπαθεί να μας τινάξει την κρουαζιέρα στον αέρα και τις προσπάθειες που έχουν γίνει κατά καιρούς για το home-port. Κατά την άποψή του, γιατί αυτά δεν στέκουν!», όπως είπε χαρακτηριστικά. 

Και συνέχισε λέγοντας ο Αντιπρόεδρος του Λ.Τ.: 
«Θεωρώ, λοιπόν, ότι υποκινείται. Υποκινείται γιατί τις τελευταίες μέρες απέφυγε τρεις φορές ραντεβού μαζί μου προκειμένου να συζητήσουμε την απομάκρυνση των κατασχεμένων οχημάτων που είναι στους εξωτερικούς χώρους και αντί του ραντεβού, επικαλείται τη Συνθήκη Σένγκεν, το ότι προσπαθούμε να κάνουμε παρεμβάσεις μέσα στον αύλειο χώρο της Σένγκεν. Δεν έχει καμία σχέση αυτό. Η Σένγκεν είναι συγκεκριμένη μεταξύ των δύο κιγκλιδωμάτων και προσπαθούμε, από την πλευρά μας-θα του απαντήσουμε, βεβαίως, με έγγραφό μας-να βρούμε τη λύση». 

»Θα του ζητήσουμε, λοιπόν, την άμεση απομάκρυνση, ό,τι έχει σχέση με το τελωνείο στους χώρους χρήσης του Λ.Τ. προκειμένου το εγχείρημα που έχουμε αρχίσει όσο αφορά την κρουαζιέρα και γενικότερα το home-port να συνεχίσει. Δεν μπορεί, τελικά, σ’ αυτό τον τόπο να κάνουν κουμάντο οι υπηρεσιακοί. Είμαι ξεκάθαρος»! 
Σημειώνεται ότι, το έγγραφο, σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη, έχει κοινοποιηθεί στο Υπουργείο από προχθές, ωστόσο, μέχρι και χθες, δεν γνώριζαν εάν το έχουν παραλάβει και έχουν ενημερωθεί. 

Ερωτηθείς ο Αντιπρόεδρος του Λ.Τ. από ποιους θεωρεί ότι υποκινείται ο τελώνης, περιορίστηκε στο να πει: «Θεωρώ ότι στο συγκεκριμένο κτίριο που στεγάζεται και ο ίδιος. Τίποτα άλλο». Είπε, ακόμη, ότι δεν προτίθενται να κάνουν μία παρέμβαση αλλά θα κάνουν χρήση του νόμου και επανέλαβε ότι οι εξωτερικοί χώροι είναι χώροι χρήσης του Λ.Τ. Ανέφερε, συγκεκριμένα: «Θα ζητήσουμε την άμεση απομάκρυνση ό,τι έχει εκεί το τελωνείο στους εξωτερικούς χώρους». Σύμφωνα με τον ίδιο, εκεί το τελωνείο διατηρεί κατασχεμένα αυτοκίνητα που είναι «κινητές βόμβες» και έχουν έγγραφα από τις Εταιρίες της κρουαζιέρας ότι πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα, εδώ και καιρό. 

«Ήμασταν πάνω στο πνεύμα της συνεργασίας με το τελωνείο αλλά, δυστυχώς, ο κόμπος έφθασε στο χτένι, θα απομακρυνθούν άμεσα», τόνισε ακόμη ενώ, ερωτηθείς σχετικά, είπε ότι χθες επρόκειτο να ενημερώσουν και τους τουριστικούς φορείς για την εξέλιξη αυτή. 
Ο Αντιπρόεδρος, δεν παρέλειψε, επίσης, να πει ότι το έργο της τέντας είναι δημοπρατημένο ενώ αποτελεί και προϋπόθεση της Costa για την κρουαζιέρα, «είναι και δέσμευση του Λ.Τ. όπως και για την Msc και δεν μπορεί ένας υπηρεσιακός παράγοντας να προγραμματίζει εξελίξεις ή να σταματάει εξελίξεις!», είπε καταλήγοντας ενώ ερωτηθείς σχετικά με τα θέματα ασφαλείας που εγείρονται είπε: «Βεβαίως, υπάρχουν σοβαρά θέματα ασφαλείας γι’ αυτό και εμείς θα ζητήσουμε την άμεση απομάκρυνσή τους. Είμαστε ξεκάθαροι». 

Το έγγραφο 
Το έγγραφο που έστειλε το τελωνείο της Ρόδου είναι το παρακάτω: 
Με το ανωτέρω έγγραφό μας ζητάτε «την άμεση απομάκρυνση των οχημάτων για να μπορούν να εκτελεστούν οι εργασίες θεμελίωσης της εφελκυόμενης τέντας». 
Αυτό το έγγραφο μας παραπέμπει σε παλαιότερο έγγραφό σας με το οποίο μας ζητούσατε την άμεση μεταφορά των οχημάτων από την τελωνειακή αποθήκη για τη διαμόρφωση του HOME PORT, χωρίς όμως προηγουμένως να έρθετε σε συνεννόηση με την Υπηρεσία μας για άμεση παραχώρηση στεγασμένου χώρου που να καλύπτει τις ανάγκες μας. Η τακτική της άμεσης απομάκρυνσης των οχημάτων χωρίς εξεύρεση εναλλακτικής λύσης δεν δημιουργεί και τις καλύτερες προϋποθέσεις συνεργασίας. 

Η τοποθέτηση τέντας για τη δημιουργία χώρου αναμονής επιβατών κρουαζιεροπλοίων και ημερόπλοιων δεν καλύπτει τους όρους της συνθήκης και δυσχεραίνει τον τελωνειακό έλεγχο. 
Επιπλέον ο συγκεκριμένος χώρος είναι ελεγχόμενος Τελωνειακός Περίβολος που λόγω της εγγύτητάς του με την τελωνειακή αποθήκη τοποθετούνται κατασχεμένα οχήματα και κατά καιρούς υποκείμενα εμπορεύματα όταν δεν επαρκεί ο διαθέσιμος χώρος στην τελωνειακή αποθήκη,. Επίσης, είκοσι μέτρα από τον συγκεκριμένο χώρο πραγματοποιούνται φορτώσεις-εκφορτώσεις εμπορευμάτων στα πλοία και στα φορτηγά αυτοκίνητα όπου η συρροή επιβατών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλειά τους. 

Θα ήταν εφικτή η εγκατάσταση της τέντας και η εν γένει διαμόρφωση του χώρου εάν το λιμάνι ήταν αμιγώς τουριστικό, αλλά κατά βάση είναι κυρίως εμπορικό όπου πραγματοποιείται διακίνηση εμπορευμάτων και αποφέρει έσοδα 80.000.000 ευρώ περίπου ετησίως στο κράτος με τη διαδικασία των τελωνειακών διατυπώσεων. 
Συμπερασματικά για τους παραπάνω λόγους η τοποθέτηση της τέντας στο συγκεκριμένο χώρο και η απομάκρυνση των οχημάτων δεν ενδείκνυται. 
rodiaki.
Share on Google Plus

About ΡΟΔΟΣ ΝΕΑ

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου